Video: Military Lessons: The U.S. Military in the Post-Vietnam Era (1999) 2024
Terdapat banyak sumber lalu lintas untuk laman web e-dagang. Sebahagian daripada mereka adalah:
- Enjin carian
- Media sosial
- Perkataan mulut
- Media konvensional
- Bayar per klik (PPC).
Setiap sumber trafik mempunyai kebaikan dan keburukannya. Saya mendapati menarik bahawa banyak perniagaan e-dagang mengekalkan keuntungan yang sihat, dan pertumbuhan, semata-mata dengan iklan E-dagang PPC.
Matematik PPC
Klik yang anda bayar untuk dengan cepat boleh menambah jumlah besar.
Oleh itu adalah penting untuk memahami tentang Matematik yang terlibat dalam kempen PPC untuk perniagaan e-dagang. Berikut adalah beberapa terma penting yang perlu diingat sebelum memahami Matematik.
Kos Per Klik (bpk)
Bpk adalah kos yang anda bayar untuk rangkaian iklan PPC, seperti Google AdWords, untuk mendapatkan satu klik pada iklan anda. Itu diterjemahkan kepada satu pengunjung ke laman web e-dagang anda. Selalunya CPC bukan nombor yang ditentukan terlebih dahulu. Rangkaian iklan seperti Google AdWords menggunakan mekanisme lelong. Hasilnya, CPC sebenar anda biasanya lebih rendah daripada tetapan bpk maksimum.
Jika anda mahu pengiraan anda menjadi konservatif, anda boleh mempertimbangkan CPC anda sebagai bpk maksimum yang anda izinkan. Pengiraan yang lebih tepat boleh didapati dengan mempertimbangkan CPC sebenar yang anda bayar. Masalah dengan menggunakan bpk sebenar ialah perubahan dari semasa ke semasa. Spike tiba-tiba dalam bpk boleh menggagalkan strategi bayar per klik anda.
Kadar Penukaran (CR)
Berdasarkan rekod prestasi anda, anda harus mengetahui bahagian pelawat yang akhirnya membuat pembelian di laman web e-dagang anda. Sebagai contoh, jika anda mendapati bahawa, secara purata, 3 pengunjung dari setiap ratus membuat pembelian, maka kadar penukaran anda adalah:
(3 ÷ 100) = 0. 03
Hasil per Penukaran (YPC) < Bahagikan jumlah keuntungan yang dibuat, dengan bilangan pelawat yang membuat pembelian tersebut.
Ini memberi hasil kepada setiap penukaran. Dalam menghitung keuntungan, pastikan anda mengurangkan kos untuk mendapatkan barang yang dijual. Juga memotong kos seperti bayaran gerbang pembayaran dan penghantaran. Jangan menolak kos tetap, yang tidak berkaitan langsung dengan kos barang yang dijual, seperti kos pertubuhan anda. Juga, jangan dedahkan perbelanjaan pengiklanan PPC.
Hasil Per Pelawat (YPV)
Hasil per pengunjung adalah produk CR dan YPC, i. e. ,
YPV = CR × YPC
Hasil per pengunjung memberi anda jumlah purata wang yang anda harapkan untuk membuat setiap pengunjung ke laman web anda.
Formula Keuntungan PPC untuk Perniagaan E-dagang
Anda membuat wang jika:
Bpk
Untuk meletakkan cara lain, CPC adalah apa yang anda belanjakan untuk mendapatkan satu pelawat, dan YPV adalah apa yang anda peroleh dari pelawat. Selagi YPV lebih besar, anda membuat wang.
Contoh
Anggap anda menyediakan kempen PPC di Google AdWords, dan bpk anda adalah $ 0. 25. Berdasarkan pengalaman anda, anda tahu bahawa 2% pengunjung ke laman web anda membuat pembelian. Oleh itu CR anda adalah 0. 02 Sekarang anggap bahawa keuntungan purata yang anda buat per jualan ialah $ 12. 5, i. e. , hasil anda setiap penukaran ialah $ 12. 5.
Kita dapat melihat bahawa:
CPC = $ 0. 25
CR = 0. 02
YPC = $ 12. 5
YPV = CR × YPC = 0. 02 × 12. 5 = $ 0. 25
Maka CPC = $ 0. 25 = YPV
Keadaan ini di mana CPC sama dengan YPV dipanggil breakeven. Pada titik sekalipun anda tidak membuat atau kehilangan wang.
Nota Pengkomputeran Keuntungan PPC
Walaupun pengiraan menunjukkan bahawa anda akan menghasilkan wang di atas sekurang-kurangnya, anda harus mencuba dan memastikan bahawa anda berada di tahap yang lebih baik, sehingga anda dapat memperoleh keuntungan yang sihat.
- Semua pembolehubah dalam pengiraan berada dalam kawalan anda; sekurang-kurangnya sedikit sebanyak. Cuba tingkatkan CR dan YPC anda, sambil menurunkan CPC anda.
- Oleh kerana overhed perniagaan tetap tidak dipertimbangkan ke dalam perhitungan ini, kebanyakan perniagaan e-dagang kecil memerlukan YPV lebih tinggi daripada BPK, seringkali dengan kelebihan 5 atau lebih.
- Pikiran Akhir
Perniagaan E-dagang selalunya kehilangan untuk tempoh yang lama.
Tetapi mereka harus membuat keuntungan, atau binasa. Perbelanjaan PPC, sekurang-kurangnya pada hari-hari awal, merupakan komponen penting dari perbelanjaan mereka. Pengurusan PPC yang begitu berkesan dapat membuat perbezaan antara kejayaan dan kegagalan.
Strategi Pelaburan - Strategi Pelaburan yang Lebih Baik Dengan Reksa Dana
Untuk mendapatkan pulangan yang lebih tinggi tidak perlu menjadi kompleks. Dengan dana bersama, terdapat sekurang-kurangnya lima cara untuk meningkatkan prestasi portfolio.
Nombor tidur - Smiley360: Undian Musim Penuh Sempurna Sempurna (Terjejas)
Strategi Strategi Pemasaran yang mampan
Apakah strategi pelaburan yang mampan yang khusus sering digunakan? Laman ini melangkaui skrin, advokasi pemegang saham, dan pelaburan masyarakat.